Warszawa wpływa na trendy w handlu

Analitycy Colliers wskazują, że największy udział powierzchni handlowej przypada na główne aglomeracje. Dotyczy to także Warszawy, gdzie znajdują się jedne z największych galerii w kraju.

Największe centrum handlowe w Warszawie

Największą inwestycją handlową, która miała miejsce w Polsce, jest Galeria Młociny w Warszawie, która obejmuje łącznie 75 tysięcy metrów kwadratowych. Na drugim miejscu, ze skromnymi 45 tysiącami metrów kwadratowych znalazła się Galeria Libero w Katowicach.

Galeria Młociny po oddaniu do użytkowania ma oferować dostęp do przeszło 220 sklepów, ma posiadać restauracje, kawiarnie, 9-saloe kino, biura, a także klub fitness. Inwestycja w nowej odsłonie ma stać się handlowym i rozrywkowym centrum miasta. Otwarcie galerii planuje się na 2019 rok.

Nowe trendy w handlu z Warszawy

Według analityków Colliers to właśnie Warszawa jest również głównym kreatorem trendów handlowych w Polsce. To największy i najbardziej zasobny rynek, który stale przyciąga nowych inwestorów.

Na szczególną uwagę zasługują projekty obiektów handlowych, które spełniają również inne funkcje, a także wykorzystują elementy starej zabudowy. Na szczególną uwagę zasługują w tym zakresie inwestycje takie jak Koneser, Elektrownia Powiśle, ArtN czy Bohema.

Nadal popularny jest trend rozwoju gastronomi i rozrywki. Ze względu na większe zainteresowanie fitnessem w handlu pojawia się coraz więcej marek oferujących odzież i wyposażenie sportowe. Obserwuje się także większą popularność sklepów z wyposażeniem wnętrz.